Kuala Lumpur, you are great! ❤️ - Reisverslag uit Taman Sedia, Maleisië van Mirthe Tilborg - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, you are great! ❤️ - Reisverslag uit Taman Sedia, Maleisië van Mirthe Tilborg - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, you are great! ❤️

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

26 Juni 2016 | Maleisië, Taman Sedia

Wauw, de eerste dagen in Kuala Lumpur waren super! Wat een mooie stad. Zo schoon, zo divers en lieve behulpzame locals.

Samen met twee Nederlandse jongens ben ik van de luchthaven naar de stad vertrokken. Zij verbleven in een luxe hotel, wat hier trouwens ook helemaal niks kost. Ik verbleef in een hostel. Dus zeiden we elkaar weer gedag.

Het Reggea Mansion hostel is een goede keuze geweest en zeker een aanrader als je ooit in KL bent. Mooie slaapzalen, gratis avondeten en de eigenaar feest gezellig mee op de rooftopbar! Hier heb ik dus ook alle avonden doorgebracht.

Donderdag kwamen er twee meiden uit Duitsland aan: Lorena en Caro-lynn. Super leuk! We hebben China town bezocht en 's avonds zijn we naar de heli view lounge bar gegaan. Het was een helicopter platform op grote hoogte, maar nu omgetoverd tot een skybar. Je had zo'n mooi uitzicht over de stad! De cocktails maakten de avond compleet. Daarna zijn we naar een feestje gegaan in het hostel.

Op vrijdag zijn we cultuur gaan snuiven. Eerst naar de Batu Caves. Een hindoeïstische tempel in de grotten. Je moest er wel wat moeite voor doen en honderden traptreden beklimmen in de hitte. Maar je was vooral bezig met apen ontwijken. De apen voelen zich de koning van de tempel. Op de trap vallen ze toeristen lastig (ze springen op je) en proberen van alles te stelen. Ze zien er heel schattig uit, maar they're bastards!

Daarna hebben we Little India bezocht en streetfood gegeten. Erg lekker! Wel even wennen om met je handen te eten. Ze gebruiken geen bestek. We namen daarom een makkelijk te eten gerecht, dus geen rijst.

We hebben de dag afgesloten met een bezoek aan Masjid Negara, ofwel de National Mosque. Vaak is het dragen van een hoofddoek en het afdekken van de benen en schouders voldoende. Niet bij deze moskee. Hier werden we gerestyled door een 'zuster' en brachten we ons bezoek door in een compleet gewaad. We hebben hier veel geleerd over de Islam. Maar die lessen zal ik je hier besparen.

Zaterdag hebben we geluncht voor de Petronas Towers en wat foto's gemaakt. Daarna hebben we de shopping malls bezocht. Ons motto was: kijken, kijken, niet kopen! Dat kan onze backpack niet aan.

Dezelfde dag is Els, mijn reisbuddy vanuit Nederland, aangekomen! Heel gezellig. Aangezien ze moe was van de reis ging ze op tijd haar bed in. Ik besloot nog even door te gaan, omdat het de laatste avond was met mijn Deutschen Freunden. We hadden een jongen ontmoet uit Maleisië en we lieten ons door hem leiden. Met een groepje vertrokken we naar een club. Het was een vette club, met VIP plaatsen, gratis drank (o.a. champagne met vuurwerk en wel) maar ook veel security om ons heen. De jongen blijkt nogal 'famous' te zijn en veel geld te hebben. Hij wordt daarom beveiligd. Toen we naar huis wilden moest hij ook eerst bellen om zijn belachelijk mooie auto voor te laten rijden en werden we naar de uitgang geleid door de security. Weird verhaal! Maar we voelden ons echt Queens! Een topafsluiter!

Ik heb al heel veel leuke mensen ontmoet uit veel verschillende landen. Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van de Duitse meiden. Maar waarschijnlijk gaan we elkaar later weer opzoeken in Borneo.

Ik ben net aan een nieuw avontuur begonnen in de Cameron Highlands. Samen met Els, en een andere Nederlander (Bart) heeft zich bij ons aangesloten.

Momenteel liggen we naast een kampvuur in hangmatten te relaxen. Dat kampvuur is lekker, want 's avonds koelt het hier erg af. Morgen gaan we een lange wandeling maken langs de theeplantages. En wat er daarna allemaal gaat gebeuren, vertel ik jullie in het volgende verslag.

Liefs XX

• 26 Juni 2016 - 22:33

Lieke En Eric:

Super mirte dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier. Zijn Vandaag bij je ouders geweest en nu net thuis. Het was weer erg gezellig. Hebben ook wat foto's gezien van jou o.a. van de moskee. Prachtige foto's. Succes met alles en geniet ze. Gr van ons.

• 26 Juni 2016 - 23:52

Jordi:

Klinkt vet hoor! Ben benieuwd wat je allemaal ontdekt hebt in de hindoeïstische tempel en bijzonder om helemaal in een gewaad les te krijgen. Die VIP club klinkt goed, met die Maleisische Michael Jackson... Succes met de theeplantage morgen! Ciao x J